Poslanci schválili bezpečný odstup při předjíždění cyklistů 1,5 metru.
Návrh podpořily všechny strany s výjimkou SPD. Ačkoli úprava ještě
nevstoupila v platnost, již nyní, dovolím si tvrdit, lze zaznamenat
skokové zvýšení ohleduplnosti většiny motoristů.
10. května 2021
I cyklisté jsou doprava. Kritikům odstupu nejde o jejich bezpečnost
14. dubna 2021
1,5 metru pro cyklisty. Nová pravidla v kostce
Podle již dnes platné úpravy předjíždějící motorista musí dodržet
bezpečný odstup při předjíždění cyklisty. Není však dopředu určena žádná
konkrétní vzdálenost. Konkrétní vzdálenost určují až soudní znalci v případě
nehody.
Povinnost 1,5 metru pomůže cyklistům i řidičům, po nehodě už je pozdě, říká Kindl
Je důležité mít minimální boční odstup v zákoně, je pozdě, když se
to všichni dozví až po nehodě od soudního znalce, říká právník Tomáš Kindl,
spoluautor úpravy o povinném minimálním odstupu při předjíždění cyklistů,
kterou schválila sněmovna. Nevymýšlíme nic nového, platí to v celé řadě
zemí. Nebudeme si hrát na centimetry, je to hlavně edukativní věc, dodává.
8. dubna 2021
Jak předjet cyklistu na úzké silnici?
Zřejmě příští středu poslanci rozhodnou o návrhu definice
bezpečného odstupu při předjíždění cyklisty. Dodržovat bezpečný odstup je
povinné už dnes. Řada motoristů však nemá dobrý odhad na to, jaká vzdálenost je
dostatečná. V případě nehody se to dozví až na lavici obžalovaných. A to
už je pozdě jak pro cyklistu, tak pro motoristu a jejich blízké. Proto se
navrhuje dopředu stanovit, že se jedná o minimální vzdálenost 1,5 metru,
resp. 1 metru v místech s nejvyšší dovolenou rychlostí 30 km/h.
7. března 2021
Proč ředitel dopravní policie nemá rád cyklisty
V nejbližších dnech poslanci rozhodnou o bezpečném odstupu
při předjíždění cyklisty 1,5 metru. Proti tomuto návrhu osobně velmi
aktivně lobuje ředitel dopravní policie plk. Mgr. Bc. Jiří Zlý, MBA.