10. května 2021

I cyklisté jsou doprava. Kritikům odstupu nejde o jejich bezpečnost

Poslanci schválili bezpečný odstup při předjíždění cyklistů 1,5 metru. Návrh podpořily všechny strany s výjimkou SPD. Ačkoli úprava ještě nevstoupila v platnost, již nyní, dovolím si tvrdit, lze zaznamenat skokové zvýšení ohleduplnosti většiny motoristů.

14. dubna 2021

1,5 metru pro cyklisty. Nová pravidla v kostce

Podle již dnes platné úpravy předjíždějící motorista musí dodržet bezpečný odstup při předjíždění cyklisty. Není však dopředu určena žádná konkrétní vzdálenost. Konkrétní vzdálenost určují až soudní znalci v případě nehody.

Povinnost 1,5 metru pomůže cyklistům i řidičům, po nehodě už je pozdě, říká Kindl

Je důležité mít minimální boční odstup v zákoně, je pozdě, když se to všichni dozví až po nehodě od soudního znalce, říká právník Tomáš Kindl, spoluautor úpravy o povinném minimálním odstupu při předjíždění cyklistů, kterou schválila sněmovna. Nevymýšlíme nic nového, platí to v celé řadě zemí. Nebudeme si hrát na centimetry, je to hlavně edukativní věc, dodává.


8. dubna 2021

Jak předjet cyklistu na úzké silnici?

Zřejmě příští středu poslanci rozhodnou o návrhu definice bezpečného odstupu při předjíždění cyklisty. Dodržovat bezpečný odstup je povinné už dnes. Řada motoristů však nemá dobrý odhad na to, jaká vzdálenost je dostatečná. V případě nehody se to dozví až na lavici obžalovaných. A to už je pozdě jak pro cyklistu, tak pro motoristu a jejich blízké. Proto se navrhuje dopředu stanovit, že se jedná o minimální vzdálenost 1,5 metru, resp. 1 metru v místech s nejvyšší dovolenou rychlostí 30 km/h.

7. března 2021

Proč ředitel dopravní policie nemá rád cyklisty

V nejbližších dnech poslanci rozhodnou o bezpečném odstupu při předjíždění cyklisty 1,5 metru. Proti tomuto návrhu osobně velmi aktivně lobuje ředitel dopravní policie plk. Mgr. Bc. Jiří Zlý, MBA.